قوانین و مقررات

کاربر گرامی لطفاً، حتماً قبل از خرید صفحه "روش های ارسال" را مطالعه کنید، همچنین موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‏‌سایت هنگام استفاده از پروفایل شخصی به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات است.
توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین فروشگاه از سوی کاربر است.
لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.
1. قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های فروشگاه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
2. تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات اقدام کند. همچنین از آنجا که فروشگاه یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.
3. تعریف شرایط کالاها
  • محصولات ارائه شده در وب‌سایت، توسط فروشگاه از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود.

  • مسئولیت‌های مربوط به رنگ، کیفیت، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده قسمت خدمات پس از فروش کارخانه ها و شرکت های واردکننده محصولات می باشد.

  • فاکتور کالاهایی که در سایت عرضه می‌شود، توسط فروشگاه به همراه اجناس ارسال می‌شود.

4. ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات فروشگاه استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به فروشگاه ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که فروشگاه به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد. همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
5. سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی
  • فروشگاه به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند. فروشگاه متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت فروشگاه، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.

  • در صورت استفاده از هر یک از خدمات فروشگاه، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.

  • فروشگاه محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش می‏‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‏تر هستند می‌‏باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.

  • تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.forushgahirajian.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز شماره های ثبت شده در بخش "تماس با ما" با شما تماس نمی‌‏گیریم.

  • وب سایت فروشگاه هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.forushgahirajian.ir و www.foroshgahirajian.sazito.com ندارد.

  • آدرس کانال تلگرام و پیج اینستاگرام فروشگاه در پایین صفحه آمده و غیر از آن هیچ پیج یا کانالی مورد تایید فروشگاه نیست.

  • کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش "تماس با ما" استفاده کنند.

6. ثبت، پردازش و ارسال سفارش
  • روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.

  • فروشگاه به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.

  • کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت فروشگاه به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند.

  • فروشگاه همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در فروشگاه به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای فروشگاه محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

  • فروشگاه مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود.

  • حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای فروشگاه محفوظ است.

  • در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت فروشگاه، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای فروشگاه محفوظ است.

  • کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، کدپستی و پلاک و واحد، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، فروشگاه جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

  • با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، حداکثر تا 2 ساعت بعد از ثبت سفارش، با ارسال پیامک مشخصات سازمان موردنظر به شماره 09124736645، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور اقدام کنند. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود. امکان پرداخت در محل وجود ندارد.

  • تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.

  • لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که فروشگاه هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

در خصوص مرجوعی کالا توجه به نکات زیر الزامی است :

- مدت زمان مرجوعی کالا حداکثر 3 روز کاری از تاریخ رسیدن کالا به دست مشتری است.

- لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.(09127738506-09124736645 و 02332240323 در ساعات اداری)
- از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش فروشگاه ایراجیان جداً، خودداری کنید.
- برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بسته‌بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.

- در صورت باز کردن بسته بندی کالاهایی که با بازکردن بسته بندی گارانتی آنها فعال میشود از مرجوع کالا معذوریم.
- برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)

-  اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش فروشگاه ایراجیان برسد، هزینه‌های ارسال به عهده فروشگاه ایراجیان است.

-  برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست  باید  همراه کالا  به فروشگاه ایراجیان ارسال شود.

-  در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان فروشگاه ایراجیان، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

7. خسارت در هنگام حمل و نقل
فروشگاه همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است.

هنگام دریافت سفارشات خود از تیپاکس، پست، چاپار،ماهکس و هر شرکت حمل و نقل دیگری ابتدا از سالم بودن بسته بندی مرسوله اطمینان حاصل نمایید و کالا را در حضور مامور تحویل بررسی چک و دریافت نمایید (برای کالاهایی که نیاز به نصب توسط سرویس کار مجاز ندارد) در صورت آسیب فیزیکی از دریافت کالا خودداری نمایید. کالا ارسالی بیمه بوده و در صورت دریافت باید از طریق بیمه باربری تیپاکس، پست، چاپار،ماهکس و هر شرکت حمل و نقل دیگری که کالا با آن ارسال شده پیگیری شود و فروشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال کالایی که بدون کنترل تحویل گرفته شده است ندارد.

8. شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:
برای آگاهی از تغییرات قیمت یا کالاهای موجودی صفر یا خرید هر برند یا محصول لوازم خانگی که از طریق مجاری قانونی وارد کشور شده اند می توانید از ساعت 8 ال 22 روزهای شنبه تا پنجشنبه و 10 الی 14 روز جمعه با شماره 09124736645 تماس حاصل فرمایید.
برای پیگیری یا سوال درباره سفارش با امور مشتریان فروشگاه (شماره تلفن‌های 32240323 یا 32231775 – 023) تماس بگیرید.
همچنین انتقاد یا شکایت خود را به ایمیل آدرس forushgahirajian@gmail.com ارسال کنید.
9. محتوا
  • فروشگاه نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند.

  • لازم به ذکر است فروشگاه تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد.

  • وب ‏‌سایت فروشگاه هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد.

  • سروﻳس‌‏های سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و سایت فروشگاه تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.

  • کلیه محتویات سایت فروشگاه شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت فروشگاه تعلق دارد.©

10. سیاست قیمت گذاری
  • سیاست قیمت‌‏گذاری در فروشگاه مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. همچنین کلیه تخفیفات ارائه شده، تخفیفات واقعی با توجه به قیمت روز کالاها می باشد.

  • قیمت‏‌های ارائه شده برای کالاها در فروشگاه قیمت‏‌های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید‏کننده و یا تامین‏‌کننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت می‌‏شوند.

  • با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گسترده سبد محصولات، فروشگاه نمی‌تواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش گذاری به صورت قطعی اعلام نماید.

  • در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌‏هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت‌‏گذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، فروشگاه موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش‌ ‏دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو نماید.

  • لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می‏‌شود.

  • قیمت کلیه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‌‏ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی‏‌کند و هزینه‏‌های بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع‌ ‏رسانی می‌‏شود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.

11. نمایندگی
فروشگاه در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی فروشگاه اطلاع دهید.
12. قوه قهریه
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، فروشگاه هیچ گونه مسئولیتی ندارد. فروشگاه خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید.
13. گارانتی
  • جعبه تلویزیون ها به هیچ عنوان نباید توسط خریدار باز شود که سبب ابطال گارانتی می شود، همچنین خریداران حتماً باید برای نصب و راه اندازی محصول خود با نمایندگی مجاز شهر خود تماس بگیرند.

  • وسایل ریز برقی و وسایل آشپزخانه نیاز به نصب توسط سرویس کار مجاز ندارد و گارانتی محصولات از تاریخ فاکتور شروع و مدت زمان اعتبار گارانتی با توجه به دفترچه یا برگه ضمانت محصول تعیین می شود.

  • برای اطلاع از شرایط گارانتی یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی و ... حتماً با شماره های مندرج در بخش "تماس با ما" تماس بگیرید.